fredag 5 februari 2010

noll kommunikation what so ever

visst blir man tokig på tåg under vinter halvåret?
det tar mig vanligtvis 2 timmar att åka från sundsvall,
igår tog det 4 timmar.

jag klarade mig ändå hyffsat bra, men jag tänker på alla äldre som får stå ute i kylan och vänta på ett tåg två timmar extra. i ljusne kliver det på en äldre dam som är irriterad på att det inte finns någon personal alls att kontakta, ingen som svarar någonstans och att det dessutom står att tåget är tio minuter försenat hela tiden, ingen uppdatering alls.

service? finns inte att tala om. SJ och banverket måste bli bättre på information. klart man förstår att det blir komplikationer med tanke på kylan, men informationen? vart är den?
detta är ett typexempel på varför jag pluggar PR/info. jag blir triggad till att förbättra kommunikationsplanerna inom organisationer och upprätthålla en balans inom dessa. jag vill sätta min teori i praktiken, NUU

5 kommentarer:

  1. jag var fruktansvärt irriterad cissipissi!

    SvaraRadera
  2. Duuuu, snygga killen på våra föreläsningar är med i studentkören. Snygg & sångfågel; satsa malleballe! ;)

    SvaraRadera
  3. hohoho, jag ska med i kören

    SvaraRadera